Reiseinfo

Kanselleringer og forsinkelser

Vi forstår at punktlighet er viktig for våre passasjer, og Primera Air bestreber seg på å sikre at alle flygninger går som oppsatt. Likevel er det dessverre uunngåelig at forsinkelser og kanselleringer vil skje av og til. Primera Air følger EUs regelverk i forhold til forsinkelser og kanselleringer. Her kan du lese om hvilke rettigheter du har i forbindelse med nektet ombordstigning, lange forsinkelser, kanselleringer og hjelp.

Se EUs regelverk

For å kvalifisere for noen av rettighetene ført opp i regelverket må passasjerer ha en bekreftet reservasjon på flygningen og være i besittelse av et boardingkort. Fordringshavere må oppgi navn og kontaktinformasjon, navn på andre passasjerer det gjøres krav for og deres kontaktinformasjon, kopi av boardingkort og detaljer om flyavbruddet.

Hvis du kontakter oss på vegne av noen andre, krever vi signert bekreftelse fra personen som reise, der du autoriseres til å handle på hans eller hennes vegne.

For å fremsette et erstatningskrav må du kontakte vår kundeservice via e-post – claims@primeraair.com.